Gyerekszáj gyüjtemény
Forgácsné Zsuzsa néni tanárnő ismét közreadott a tarsolyából néhány „gyerekszájat”, melyet „Nagyboldogos” diákjaink mondtak.
Amikor a nagyinak fájnak a fogai, egyszerűen pohárba teszi őket.
***
Egyszer olyan beteg voltam, hogy 40 kiló lázam volt.
***
A svájci teheneket csokigyártáshoz használják fel.
***
Szardínia lakosait szardíniáknak hívják.
***
Az orvosok azt mondják, hogy a halálos betegségek a legrosszabbak.
***
Amikor a kistesóm született, akkumulátorba kellett tenni.
***
A leghasznosabb állat a disznó. Mindene felhasználható, elejéből-hátuljából hús van, a bőréből cipő, a szőréből kefe, a nevével meg csúfolni lehet azt, aki böfög.
***
Létezik izomlázcsillapító?
***
Mezopotámiában a mezopotámok laktak.
***
Kis Pipin apja…ööö…Nagy Pipin volt.
***
Ebéd előtt menzai “felderítő csapatom” érkezik (megnézték, van-e az ebédlőben szabad asztal, “támadhatunk-e” már).
Kérdem : Na, mi a helyzet?
Másodikos: “Ebédlő előtti sorakozó, aztán meg tolakodó…”
***
Német óra, tanulgatjuk az újévi szerencsehozó dolgokat.
(A képen egy lópatkó, németül: Hufeisen látható.)
Kérdés: Mi ez? (Was ist das?)
Válasz:
“Hú, Pfizer!”
***
Másodikosok halk beszélgetése egy tengerparton játszódó természetfilm nézése közben:
-Szerinted képesek a madarak a víz alatt maradni?
-Á, csak a KÜLFÖLDI madarak!
***
Az elsősök tantermébe szaladtam be a reggeli első órám előtt valamiért, mire az egyik kisfiú hirtelen odafutott, és nagyon szorosan átölelt: szinte lépni sem bírtam…csak a buksi fejecskéjét láttam fentről.
Mondom neki: “Aranyos vagy, de kérlek, most engedj, sietnék egy másik osztályba!”
Erre hatalmas szemekkel felnézett rám, majd szigorúan ezt mondta:
“Nem méf te innen fehova!” (így).
***
Tanácskozó gyerekcsapat az udvaron…megszületik a döntés:
“Játsszunk Covid-osat!”
Nem bírom ki, megkérdem: az meg mi?
“Fogócska! Van egy vírus, és az üldözi a többieket: akit elkap, az lesz a vírus.”
(Melyik generáció miben szocializálódik, ugyebár.)
***
Hétfői élménybeszámoló, második osztály:
“Mi egész hétvégén buliztunk, mert nagymamám névnapját ünnepeltük!”
“Tényleg? Na, és mi a neve a nagymamádnak?”
“Kovács mama.”
“Értem. De mi a keresztneve, amit ünnepeltetek?”
“Hát…azt nem tudom, de holnapra megkérdezem.”
***
Alsós kisfiú – krétával a kezében – tanítgatja az udvaron óvodás kishúgát: (csendben fülelek):
“…na, és látod? Ez a nulla: hasonlít a tojásra. Ez meg itt az 1-es: hasonlít a gólya lábára. Ez meg itt a 2-es. Látod? Hasonlít a kacsára! Nézd, ez meg itt a 3-as! Szerinted ez mire hasonlít?”
A kislány rávágja:
“A négyesre!”
***
Másodikos a Márton-napi ebédről:
“Tegnap nekem nagyon ízlett az a LUDASTÁSKA!”
***
Az egyik tanárnő kislánya közli velem rémült tekintettel:
“Anyukám ma korábban jön értem!!! Képzeld, kilyukadt az órája!”
***
Uzsonna után, másodikos:
“Fúj, olyan hagymakezű lett a szagom!”
***
Az udvari kis fa körül játszó gyermekcsapat elé leereszkedik az egyik faágról egy pók. Jó méretes, fel is fedezik, hogy keresztespók…
Közelebb is merészkednek hozzá: szemlélik, tanulmányozzák, mire az egyik:
“Nézzétek má’, mekkora hátizsákja van!”
“Jaj, te, az a POTROHÁJA!”
Én (nevetve) “Abban van a pótruhája!”
***
Másodikos:
“Nekünk meg van kingkongi dollárunk! Vagyis …jobban mondva hongkongi…”
***
Elsős kislány:
“Én meg szerelmes vagyok egy negyedikes fiúba, aki ma odajött hozzám, elkérte a labdánkat.”
“És te mit csináltál?”
“Én? Hát jól berezeltem!”
***
Én az épp sorakozó elsőseknek:
“Hol van a tanító nénitek?”
“A BESZÉLGETŐI szobába ment!” (a tanári szobára gondolt)…
***
Második osztály, szövegértés.
Feladat: Sorold fel a mesében a helyszíneket!
Válasz: Zöld és kék.
***
Másodikos:
“Nézzük meg egyszer azt a hercegnős filmet!”
Én: “Melyiket is?”
“Azt a Sushi hercegnőset!” (Sissi)
***
Másodikos mondta:
“…és a hercegnő nagyon szeretett lovagolni, de a szoknya miatt a lába egy oldalon volt, mert ha nem úgy lett volna, akkor kilátszott volna az alsóMENÜJE.”
***
A napköziben, késő délutáni órán várakozó kissrácot kérdezem:
Ki jön ma érted?
Mire ő:
Ma apukám jön értem a “Foslágen Golfjával”.