admin

Országos ötödik helyen zártak röplabdásaink

Nagyítás a képre kattintva!

A Nagyboldogasszony diákjaiból álló csapat június 21-24. között Gyöngyösön vett részt a 8 csapatos, IV. korcsoportos Diákolimpia Országos Döntőjén. A csoportellenfelek sorsolásakor tulajdonképpen szerencsések voltunk, hiszen a végső győztes nyíregyházi Móricz iskola mellett a Gödöllővel és az Egerrel kellett felvennünk a versenyt. Ennek megfelelően jól is indult számunkra az első nap, hiszen egy nagyon színvonalas mérkőzésen 3:0-ra győztünk a gödöllőiek ellen. Ezután a nyírségiek ellen csaptunk össze és végül 3:1-re kaptunk ki – ekkor még nem tudtuk, de csak mi tudtunk szettet lopni tőlük!

A második nap is remekül rajtolt számunkra, hiszen imponáló játékkal, 3:0-ra legyőztük az Egert, így csoportmásodikok lettünk. Balszerencsénkre a következő ellenfelünk a torna egyik fő esélyese, a Békéscsaba volt. Ez annak volt köszönhető, hogy a Székesfehérvár után a végül 7. helyezett Kaposvár ellen is vesztesen hagyták el a pályát a viharsarkiak és csoportharmadikként is csak úgy tudtak továbbjutni, hogy legyőzték az addig veretlen Nyíregyháza-Bemet. A számunkra balszerencsésen alakuló fejlemények dacára nem adtuk meg magunkat, s egy elképesztően izgalmas meccset játszottunk a dél-alföldiek ellen. Fájdalom, akármilyen ügyesen játszottunk, végül 3:2-re kikaptunk az előzetesen jóval esélyesebbnek tartott Békés megyeiekkel szemben. Így tehát az 5-6. helyezésekért ismét megmérkőztünk a gödöllői diáklányokkal és ismét magabiztos, 3:0-s győzelmet arattunk fölöttük, vagyis ötödikként zártuk a diákolimpiát.

Csapat tagjai: Harnyos Amanda, Kisnémet Csenge, Molnár Martina, Szabó Luca, Garics Gréta, Lagzi-Kovács Maja, Tóth Klaudia, Peredi Flóra, Réz Dóra, Deme Blanka, Oszvald Violett, Nagy Petra.
Edzők: Litkei Gábor, Deme Gábor, Józsa Péter.

KIDS Kupa győztesek röpiseink

Ahelyett, hogy a vakációt várták volna, a III. korcsoportos nagyboldogos lányok részt vettek 2019.06.07-én a Katolikus Iskolák Diák Sportszövetségének Országos Versenyén. S ha már elindultak a versenyen, meg is nyerték azt.

Néhány év kihagyás után ismét indultunk a Nagyboldogasszony iskolás játékosainkkal a KIDS kupán. Budakeszin két csoportban, összesen hat csapat mérte össze az erejét. Mi a csoportban a gödöllői Szent Imre Gimnázium és a budapesti Patrona Hungariae iskolával játszottunk, első meccsünket 2:0-ra, másodikat  2:1-re nyertük. A keresztjáték már a döntőbe jutásért ment. A szintén gödöllői Premontrei ellen egy újabb 2:1-es siker után már a döntő következett. Itt a házigazda Prohászka iskola csapatával játszottunk és ismét 2:1-re győztünk, vagyis megnyertük a tornát!
Felső sor: Józsa Péter (edző, testnevelő), Kállai Kíra, Somlai Réka,
Ballagó Brigitta, Szaszkó Petra, Pinczés Norina, Vas Lili, Marcis Dóra,
Elbakour Bernard André (edző)
Alsó sor: Jancsó Zsófi, Nagy Hanna, Peredi Flóra, Vas Virág, Tóth Eszter
Nagyon gratulálunk a tornagyőzelemhez!

A vechtai Ludgerus Iskola tanárainak és diákjainak legutóbbi látogatása

További képek itt!

A testvériskolai kapcsolat fennállásának 25. jubileumi évfordulóját szeptemberben ünnepeltük Vechtában, a Ludgerus Iskolával közösen. Az őszi találkozó óta vártuk a 32 tanulóból és három pedagógusból (Anita Hoyer, Stephanie Spiegel, Helmut Bäurle) álló német vendégcsoportot, hogy ismét eltölthessünk együtt egy tartalmas és tapasztalatokban gazdag hetet. A visszafogadás mindig rengeteg előkészülettel és izgalommal jár mind a tanulók és szüleik, mind a látogatást szervező pedagógusok részéről. A vendégszeretető családok és lelkes diákjaink, valamint iskolánk szervező pedagógusai ebben az évben is mindent megtettek azért, hogy a német gyerekek és tanáraik jól érezzék magukat itt Jászberényben és a számukra gondosan összeállított programokon. Az Egyházi Iskoláért Alapítvány, a Ludgerus Iskola és a szülők támogatásával valósult meg ismét a cserekapcsolat változatos programsorozata.
Az idei májusi időjárás sok izgalmat okozott. Az első napon zuhogó esőben fogadtuk vendégeinket, talán első alkalommal kellett Budapest látványosságait a buszból megtekinteniük. Minden nap azért imádkoztunk, hogy nehogy gondot okozzon az eső. Szerencsére a nagyobb kirándulásaink megvalósultak és nagyon jól sikerültek. A magyar és német gyerekek közös utazását Visegrádra szikrázó napsütés kísérte, és a szilvásváradi túrát is sikerült szárazon megtenni. A városon kívüli élmények mellett nagy sikert aratott az elmaradhatatlan lángosevés, valamint a közös sportprogramok és a Városháza, illetve a Jász Múzeum megtekintése. A német nyelv gyakorlása mellett nagyon fontos célunk egymás szokásainak és kultúrájának megismertetése, megismerése. Szívet melengető érzés volt, amikor az utolsó reggel, búcsúzáskor, síró gyerekeket láttunk. Ilyenkor újra és újra bebizonyosodik, hogy sok barátság köttetett és jól érezték magukat vendégeink, érdemes ezt a hosszantartó cserekapcsolatot életben tartani.
A tanárok búcsúvacsoráján óriási meglepetésben részesültünk. Az iskolai cserekapcsolatért felelős német tanárnő, Anita Hoyer átnyújtott Demeter Sándor igazgató úrnak egy 2000 Euróról szóló csekket, melyet a vechtai  Ludgerus Iskola ajánlott fel iskolánk udvarának szépítésére. Ezt az összeget még szeptemberben gyűjtötték számunkra a jubileumi ünnepségen rendezett szponzori sportnapon, melyen iskolánk diákjai is részt vettek. Ezúton is nagyon szépen köszönjük!

Találkozunk szeptemberben Vechtában!

HAJRÁ NAGYBOLDOG!!!

Városi kispályás labdarúgó torna

További képek itt!

A Városi kispályás labdarúgó torna I. korcsoportjában a 2018/19. tanévben a NAGYBOLDOG a bajnok!!
Csapattagok:Halóka Levente, Kiss János, Nagy Máté, Nagy Zalán, Palkó Máté, Sziliczei Bálint, Vas Ádám, Virág Balázs
Felkészítő: Turiné Palócz Henrietta
HAJRÁ NAGYBOLDOG!!!

Angliában jártunk

További képek itt!

Iskolánk gimnazista és 8. évfolyamos tanulói közül 46 diák vett részt angliai tanulmányi kiránduláson 2019. március 28. és április 06. között. Kísérő tanárok: Demeter Sándor, Farkasné Turján Mariann, Kálmán Katalin, Kátai Tünde, Majoros Rita és Turócziné Varga Ildikó voltak.

Megnéztük London leghíresebb látnivalóit: Westminster negyed, Parlament, Big Ben, Whitehall, a Lovastestőrség laktanyája, és Downing Street 10, a miniszterelnök lakhelye.

Megcsodáltuk a zenés őrségváltást a Buckhingham Palotánál, etettük a mókusokat a St. James’ Parkban és megnéztük Európa első alumíniumszobrát, valamint a fényreklámokat a Piccadilly Circus-on. Barangoltunk a Soho-ban és a Covent Garden-ben. Átsétáltunk a Tower Bridge-en és menéztük a Tower-t.

A Trafalgar téren nem hagytuk ki Nelson admirális oszlopát és a szökőkutakat sem.

London a múzeumok városa is. Látogatást tettünk a páratlan kincseket felvonultató British Múzeumba (múmiák, Rosetti kő…), a Nemzeti Galériába, a Természettudományi és a Természetrajzi Múzeumba (földrengésimitáció, esőerdők, dinoszauruszok…). Greenwich-ben megnéztük a Hajózási Múzeumot (legféltettebb kincse Nelson admirális egyenruhája, amelyet a trafalgari csatában viselt). Álltunk fél lábbal a keleti és fél lábbal a nyugati féltekén a greenwichi csillagvizsgálónál. Innen pazar kilátás nyílt a Viktoriánus házakat modern felhőkarcolók szabdalta Londonra.

Természetesen a múzeumok között a legnépszerűbb Madame Tussaud Panoptikuma volt, a népszerű sztárokat, sportolókat, politikusokat felvonultató viaszszobraival, a 4D-s mozival és a Spirit of London kisvasúttal. Rengeteg fénykép készült ittJ

A Szent Pál Katedrálisban felmentünk a Suttogó Galériába, megcsodáltuk a panorámát a kupolából és megnéztük Nelson és Wellington sírját.

Shoppingoltunk az Oxford Street-en, hajóztunk a Temzén.

A tíz nap során jártunk Londonon kívül is. Lenyűgözött bennünket Stongenge rejtélyes oszlopaival. Megnéztük Artúr király kerekasztalát Winchesterben, az anglikán egyház legfontosabb katedrálisát Canterbury-ben, valamint jártunk Dickens városában Rochesterben. Nem maradhatott ki a programból a legszebb angol várkastély sem, Leeds Castle meseszép parkjával és sövénylabirintusával.

Az időjárás hozta az Angliára oly jellemző szélsőséges formáját, volt több mint 20 fok és jeges hóvihar is.

Odafelé a Csatorna-Alagúton jutottunk el Angliába, visszafelé pedig a kompról intettünk búcsút Dover fehér szikláinak: MÉG VISSZATÉRÜNK!