admin

KIDS Kupa győztesek röpiseink

Ahelyett, hogy a vakációt várták volna, a III. korcsoportos nagyboldogos lányok részt vettek 2019.06.07-én a Katolikus Iskolák Diák Sportszövetségének Országos Versenyén. S ha már elindultak a versenyen, meg is nyerték azt.

Néhány év kihagyás után ismét indultunk a Nagyboldogasszony iskolás játékosainkkal a KIDS kupán. Budakeszin két csoportban, összesen hat csapat mérte össze az erejét. Mi a csoportban a gödöllői Szent Imre Gimnázium és a budapesti Patrona Hungariae iskolával játszottunk, első meccsünket 2:0-ra, másodikat  2:1-re nyertük. A keresztjáték már a döntőbe jutásért ment. A szintén gödöllői Premontrei ellen egy újabb 2:1-es siker után már a döntő következett. Itt a házigazda Prohászka iskola csapatával játszottunk és ismét 2:1-re győztünk, vagyis megnyertük a tornát!
Felső sor: Józsa Péter (edző, testnevelő), Kállai Kíra, Somlai Réka,
Ballagó Brigitta, Szaszkó Petra, Pinczés Norina, Vas Lili, Marcis Dóra,
Elbakour Bernard André (edző)
Alsó sor: Jancsó Zsófi, Nagy Hanna, Peredi Flóra, Vas Virág, Tóth Eszter
Nagyon gratulálunk a tornagyőzelemhez!

A vechtai Ludgerus Iskola tanárainak és diákjainak legutóbbi látogatása

További képek itt!

A testvériskolai kapcsolat fennállásának 25. jubileumi évfordulóját szeptemberben ünnepeltük Vechtában, a Ludgerus Iskolával közösen. Az őszi találkozó óta vártuk a 32 tanulóból és három pedagógusból (Anita Hoyer, Stephanie Spiegel, Helmut Bäurle) álló német vendégcsoportot, hogy ismét eltölthessünk együtt egy tartalmas és tapasztalatokban gazdag hetet. A visszafogadás mindig rengeteg előkészülettel és izgalommal jár mind a tanulók és szüleik, mind a látogatást szervező pedagógusok részéről. A vendégszeretető családok és lelkes diákjaink, valamint iskolánk szervező pedagógusai ebben az évben is mindent megtettek azért, hogy a német gyerekek és tanáraik jól érezzék magukat itt Jászberényben és a számukra gondosan összeállított programokon. Az Egyházi Iskoláért Alapítvány, a Ludgerus Iskola és a szülők támogatásával valósult meg ismét a cserekapcsolat változatos programsorozata.
Az idei májusi időjárás sok izgalmat okozott. Az első napon zuhogó esőben fogadtuk vendégeinket, talán első alkalommal kellett Budapest látványosságait a buszból megtekinteniük. Minden nap azért imádkoztunk, hogy nehogy gondot okozzon az eső. Szerencsére a nagyobb kirándulásaink megvalósultak és nagyon jól sikerültek. A magyar és német gyerekek közös utazását Visegrádra szikrázó napsütés kísérte, és a szilvásváradi túrát is sikerült szárazon megtenni. A városon kívüli élmények mellett nagy sikert aratott az elmaradhatatlan lángosevés, valamint a közös sportprogramok és a Városháza, illetve a Jász Múzeum megtekintése. A német nyelv gyakorlása mellett nagyon fontos célunk egymás szokásainak és kultúrájának megismertetése, megismerése. Szívet melengető érzés volt, amikor az utolsó reggel, búcsúzáskor, síró gyerekeket láttunk. Ilyenkor újra és újra bebizonyosodik, hogy sok barátság köttetett és jól érezték magukat vendégeink, érdemes ezt a hosszantartó cserekapcsolatot életben tartani.
A tanárok búcsúvacsoráján óriási meglepetésben részesültünk. Az iskolai cserekapcsolatért felelős német tanárnő, Anita Hoyer átnyújtott Demeter Sándor igazgató úrnak egy 2000 Euróról szóló csekket, melyet a vechtai  Ludgerus Iskola ajánlott fel iskolánk udvarának szépítésére. Ezt az összeget még szeptemberben gyűjtötték számunkra a jubileumi ünnepségen rendezett szponzori sportnapon, melyen iskolánk diákjai is részt vettek. Ezúton is nagyon szépen köszönjük!

Találkozunk szeptemberben Vechtában!

HAJRÁ NAGYBOLDOG!!!

Városi kispályás labdarúgó torna

További képek itt!

A Városi kispályás labdarúgó torna I. korcsoportjában a 2018/19. tanévben a NAGYBOLDOG a bajnok!!
Csapattagok:Halóka Levente, Kiss János, Nagy Máté, Nagy Zalán, Palkó Máté, Sziliczei Bálint, Vas Ádám, Virág Balázs
Felkészítő: Turiné Palócz Henrietta
HAJRÁ NAGYBOLDOG!!!

Angliában jártunk

További képek itt!

Iskolánk gimnazista és 8. évfolyamos tanulói közül 46 diák vett részt angliai tanulmányi kiránduláson 2019. március 28. és április 06. között. Kísérő tanárok: Demeter Sándor, Farkasné Turján Mariann, Kálmán Katalin, Kátai Tünde, Majoros Rita és Turócziné Varga Ildikó voltak.

Megnéztük London leghíresebb látnivalóit: Westminster negyed, Parlament, Big Ben, Whitehall, a Lovastestőrség laktanyája, és Downing Street 10, a miniszterelnök lakhelye.

Megcsodáltuk a zenés őrségváltást a Buckhingham Palotánál, etettük a mókusokat a St. James’ Parkban és megnéztük Európa első alumíniumszobrát, valamint a fényreklámokat a Piccadilly Circus-on. Barangoltunk a Soho-ban és a Covent Garden-ben. Átsétáltunk a Tower Bridge-en és menéztük a Tower-t.

A Trafalgar téren nem hagytuk ki Nelson admirális oszlopát és a szökőkutakat sem.

London a múzeumok városa is. Látogatást tettünk a páratlan kincseket felvonultató British Múzeumba (múmiák, Rosetti kő…), a Nemzeti Galériába, a Természettudományi és a Természetrajzi Múzeumba (földrengésimitáció, esőerdők, dinoszauruszok…). Greenwich-ben megnéztük a Hajózási Múzeumot (legféltettebb kincse Nelson admirális egyenruhája, amelyet a trafalgari csatában viselt). Álltunk fél lábbal a keleti és fél lábbal a nyugati féltekén a greenwichi csillagvizsgálónál. Innen pazar kilátás nyílt a Viktoriánus házakat modern felhőkarcolók szabdalta Londonra.

Természetesen a múzeumok között a legnépszerűbb Madame Tussaud Panoptikuma volt, a népszerű sztárokat, sportolókat, politikusokat felvonultató viaszszobraival, a 4D-s mozival és a Spirit of London kisvasúttal. Rengeteg fénykép készült ittJ

A Szent Pál Katedrálisban felmentünk a Suttogó Galériába, megcsodáltuk a panorámát a kupolából és megnéztük Nelson és Wellington sírját.

Shoppingoltunk az Oxford Street-en, hajóztunk a Temzén.

A tíz nap során jártunk Londonon kívül is. Lenyűgözött bennünket Stongenge rejtélyes oszlopaival. Megnéztük Artúr király kerekasztalát Winchesterben, az anglikán egyház legfontosabb katedrálisát Canterbury-ben, valamint jártunk Dickens városában Rochesterben. Nem maradhatott ki a programból a legszebb angol várkastély sem, Leeds Castle meseszép parkjával és sövénylabirintusával.

Az időjárás hozta az Angliára oly jellemző szélsőséges formáját, volt több mint 20 fok és jeges hóvihar is.

Odafelé a Csatorna-Alagúton jutottunk el Angliába, visszafelé pedig a kompról intettünk búcsút Dover fehér szikláinak: MÉG VISSZATÉRÜNK!

Határtalanul! – Székelyföld értékei nyomában

További képek itt!

A jászberényi Nagyboldogasszony Katolikus Iskola 7. évfolyamos diákjaival 2019. május 6–10. között felejthetetlen napokat töltöttünk Erdélyben a Határtalanul! program keretében.

Hűvös, esős hajnalra ébredtünk, de sok előkészítő munka után várakozással indultunk útnak, hogy Erdély szépségeit, értékeit felfedezhessük. Két autóbusszal összesen 74-en kezdtük meg az utazást izgatott várakozással. Hamar a határhoz értünk, majd Aradon felkerestük a vértanúknak állított emlékművet. Koszorút és mécseseket helyeztünk el, tisztelegve a kivégzettek emléke előtt. Máriaradnán a ferences kegytemplomban töltekeztünk lelkileg, majd útban Vajdahunyad felé láttuk Déva várát. A várak királyának is nevezett középkori eredetű vajdahunyadi várat idegenvezető segítségével jártuk körbe. Első szálláshelyünk Nagyenyeden volt, ahol szívélyes fogadtatásban volt részünk. Másnap reggeli után a házigazdánktól bőséges és érdekes információkat kaptunk Nagyenyedről, valamint Erdély történelméről, a jelen körülményekről. Meglátogattuk a város néhány nevezetességét, majd Gyulafehérváron végigjártuk a belső városrészt. Fehéregyházán a forgalmas út mellett található Petőfi-emlékműnél álltunk meg. A hagyomány szerint Petőfi Sándor 1849-ben a közelben veszíthette életét. A költőre emlékezve az Egy gondolat bánt engemet … című versét szavaltuk el közösen, végezetül megkoszorúztuk az emlékművet.

Segesvár központjában megtekintettük a 14. századi óratornyot és megmásztuk a 178 fokból álló diáklépcsőt. A Várhegyről megcsodáltuk a kilátást, majd sétát tettünk az óvárosban. Bözödújfalu egy székelyföldi elárasztott település, amely a falurombolás jelképévé vált. Megtekintettük az emlékparkot, mely a falu kicsinyített mása. A 180 névvel és házszámmal ellátott kopjafát úgy helyezték el, ahogyan egykor a házak álltak, ezek őrzik azoknak a családoknak az emlékét, akiket kitelepítettek a faluból. Megható látvány volt. Emlékükre virágokat ültettünk és elénekeltük a Székely himnuszt.

A tartalmas nap után Szovátára érkeztünk, ahol a Teleki Hotelben volt a szálláshelyünk. Finom meleg vacsorával vártak minket, majd rövid pihenő után vidám vetélkedőt tartottunk, ahol a gyerekek feleleveníthették a két nap élményeit.

A parajdi sóvidék méltán híres, régi hagyománya van a „székely sónak”. A sóbányába a faluból induló autóbusszal mentünk le, majd sok lépcsőfok vezetett még lejjebb. A sóbarlang kiváló hely azok számára, akik légúti megbetegedésben szenvednek. A gyerekek feladata volt összegyűjteni a legfontosabb, számukra legérdekesebb információkat a sóbányáról, majd szinte mindenki hozott haza valamilyen formában a „parajdi kincsből”.

Következő állomásunkon Csíkszereda történelmi nevezetességét, a Mikó-várat kerestük fel, ahol gazdag egyházművészeti és néprajzi gyűjteménye mellett érdekes időszaki kiállításokat is rendeznek. A gyerekek beöltözhettek a korhű ruhákba.

A Csíksomlyói   ferences kegytemplom és kolostor a magyarság egyik legnagyobb zarándokhelye és kultúrtörténeti emléke. A 2,27 méteres, reneszánsz stílusú szobor, mely Szűz Máriát ábrázolja a kis Jézussal, a templom legértékesebb része, a világ legmagasabb kegyszobra. A gyerekek bemutatták a templom és a szobor történetét, ami nagyon megindította őket.

Szejkefürdőn felkerestük a legnagyobb székelynek tartott néprajzi író, Orbán Balázs sírját, mely elé székelykapu-sort állítottak.

Farkaslakán több olyan tanulócsoporttal is összetalálkoztunk, akik szintén a Határtalanul! program keretében látogattak el Tamási Áron sírjához. Ott röviden tisztelegtünk az író emléke előtt, koszorút és mécsest helyeztünk el.

Korondon megcsodálhattuk a hagyományos népi fazekasság termékeit, majd Szovátára visszaérve sétát tettünk a Medve-tó környékén.

Csütörtökön szép napos időre ébredtünk, ezen a napon a Békás-szoros és a Gyilkos-tó volt az úti célunk. A szurdokvölgyet megközelítő szerpentineken gyakorlott sofőreink biztosan irányították az autóbuszokat, így biztonságban elértünk a szorosba, ahol végighaladva káprázatos élményben volt részünk. A lélegzetelállítóan fölénk magasodó 200-300 m magas függőleges sziklafalak között rövid túrát tettünk, majd a Gyilkos-tó történetét ismertük meg és jártuk körbe a környékét. A szálláshelyre visszatérve a kirándulás zárásaként egy vidám estét rendeztünk.

Utolsó nap kora reggel Kolozsvár felé vettük az irányt. Erdély történelmi központjában rövid sétát tettünk. Megnéztük a Szent Mihály templomot, mellette a Mátyás-szobrot, és a város híres gótikus műemlékét, a Farkas utcai református templomot. Felkerestük Hunyadi Mátyás szülőházát, és a házsongárdi temetőben, a sok évszázados magyar írásbeliség nagyjainak nyugvóhelyén is látogatást tettünk. A hazafelé vezető út során utolsó állomásunk a Királyhágón volt, ahonnan még egyszer megszemléltük a gyönyörű erdélyi tájat. Az esti órákban érkeztünk meg Jászberénybe, ahol már mindenkit nagyon vártak a szülei. Köszönjük a szervezést és a lehetőséget, hogy rengeteg felejthetetlen élménnyel, új ismeretekkel lehettünk gazdagabbak egy olyan kiránduláson, amit sokáig megőrzünk jó emlékeink között. A legtöbb gyermek megfogalmazta, hogy máskor is szívesen ellátogatna a csodálatos erdélyi területekre.

Muhariné Mészáros Katalin igazgatóhelyettes

Étkezési díjbefizetés

ÉTKEZÉSI DÍJ BEFIZETÉSE 2019. MÁJUS HÓRA

Befizetés helye: PÉNZTÁR

Az étkezési díjbefizetés időpontja:

2019.04.24. (szerda): 1. és 2. osztály     7.00-12.00  13.00-17.00

2019.04.25. (csütörtök): 3. és 4. osztály     7.00-12.00  13.00-17.00

2019.04.29. (hétfő): felső tagozat, gimnázium diákjai, iskola dolgozói     7.00-12.00  13.00-17.00

Mezei futóverseny megyei forduló

Március 27-én rendezték meg a Mezei futóverseny megyei fordulóját Martfűn. Iskolánk III. korcsoportos tanulói csapatban 4. helyezést érték el. Csapat tagjai: Notheisz Csongor, Kiss Vince, Orosz Balázs, Rácz Róbert.
Egyéni versenyben Notheisz Janka 5. helyezést, Kiss Vince 6. helyezést ért el. Notheisz Csongor a 4. helyen végzett, így továbbjutott az országos döntőbe. Gratulálunk az eredményhez! Sok sikert a további versenyzéshez!

Vers és prózaíró eredmények

Országos vers- és prózaíró pályázaton, melyet a Pestszentlőrinc-Pestszentimrei Felnőttek Gimnáziuma hirdetett meg:
– Prózaíró kategóriában országos 1 . helyezést ért el: Báró Áron 5.b osztályos tanuló, 2. helyezett lett Nagy Zoltán 7.b osztályos tanuló
-Versíró kategóriában országos 1. helyezést ért el Baranyi Nikoletta 7.a osztályos tanuló