Táboraink hegyen-völgyön, földön, vízen, „levegőben”

További képek itt!

Igaz, hogy már egy jó pár napja beállt az iskola, azaz elkezdődött a 2019/2020-as tanév, de Iskolánk, azaz a jászberényi Nagyboldogasszony Katolikus Óvoda, Kéttannyelvű Általános Iskola Középiskola és Kollégium diákjai még mai napig szívesen beszélgetnek a nyáron szerzett tábori élményekről, kirándulásokról, eseményekről. Van is miről, hiszen Iskolánk számos tábort szervezett, melyben sokan megtalálhatták a számukra ideális érdeklődési körüket.

Idézzünk fel néhány „tábori képet”:

Első táborunk szinte máris az iskolai tanév végén kezdődött 2019. 06.24.-én Győrben, melyet „lelkes tábornak” kereszteltek el nebulóink, hiszen hittan táborról volt szó. A tábor mottója: „Új szívet adok nektek”…(Ezekiel könyve 36,26).

Napi szinten vettünk részt szentmisén, reggeli és esti imádságokon, illetve jó cselekedet erénygyakorlatokat is végeztünk.

A tábor ideje alatt meglátogattuk a Salgótarjáni Bányamúzeumot, ellátogattunk Győrbe ahol kickbike-os városnézésünk volt, tettünk egy sétát Pozsonyban, megcsodáltuk a Bencés Apátságot is. Egy nagyot túráztunk a Bakonyban, valamint napi szinten medencés fürdőzésen, valamint sorversenyeken is részt vettünk.

Testiekben és lelkiekben feltöltődve értünk haza 2019. június 29.-én.

A tábor vezetője: Sinkovics Tünde Mária volt. ( Segítő kollégái: Tóth Krisztina, Herkules Éva, valamint Hajas Tamás voltak)..

A Vízitáborunk ismét Balatongyörökön került megrendezésre 2019 július 2-7. ig. Mintegy 60 tanulónk élvezhette a napos időt a Balaton-parton 10 felnőtt kíséretében. A jó időt ismét sikerült elcsípnünk, amit ki is használtunk. A tábor közvetlen vízparttal rendelkezik, ahonnan naponta kijártunk kajakozni, kenuzni. Innen kihajózva evezős túrákra indultunk a gyönyörű balatoni környezetben. A továbbiakban a balatongyöröki strandon élveztük a fürdőzés lehetőségeit, a strandröplabdázást és a finom ételeket, üdítőket. A hét folyamán a gyerekek kipróbálhatták magukat minigolfban is. Túrázni mentünk a Szép-kilátóhoz, ahonnan gyönyörű panoráma tárult elénk. Hajós kiránduláson vettünk részt a badacsonyi öbölben. A hét nem maradhatott el sportvetélkedők nélkül sem. Strandröplabda, foci, íjászat, pingpong, evezős versenyek, számháború, JustDance, célbarúgás, tanár-diák foci és röpi meccsek. Az újoncok pedig megismerték, milyen is, amikor felavatják őket vízitáborozónak.

A tábor vezetője Józsa Péter volt.

Idén a természetjáró sporttáborunk két turnusban került megrendezésre Nagyvisnyón. 2019. június 22-28 között az alsó tagozatosak, július 22-28 között a felső tagozatos diákjaink táborozhattak, közel 100 fővel. Azon diákjaink vettek részt ezen táborunkban, akik szeretik a természetet, és szerették volna megtapasztalni az erdei életet közösségbe szerveződve. Idei fő túránk Aggteleken volt, barlangtúra és felszíni túra, de a gyerekek megismerhették a tábor környékét is rövidebb túrák alkalmával. Természetesen a strandolás sem maradhatott ki a tábori programból, a Miskolci Selyemréti-strand már bizonyítottan került be a programok közé.

Fontos alapelvünk volt, hogy a természet megismerésével a gyerekek egészséges életmódra nevelése is megtörténjen. Fontos egy közösségben egymás elfogadása, a kulturált szabadidő eltöltése. Táborunkban hangsúlyt kapott a rendszeres testmozgás, népi játékok, néptánc, labdajátékok, sorversenyek, kézműves foglalkozások, amelyek a mindennapi hagyományos keretek között háttérbe szorulnak.

Emlékezetes marad még a hamburger-parti, a gyros-parti, a mályva cukor sütés, valamint Marika néni finom ételei, amelyeket a tábori konyhán készített el.

Idén is hagyományosan tábortűzzel koronáztuk meg a hét napos táborunkat.

Fontos célkitűzésünk volt, hogy fejlesszük a gyerekek általános alkalmazkodó képességét, amelyre hegyvidéki környezetben jól alkalmazható mozgásformákat is felhasználtunk, mint a tájékozódási versenyek, túrák, köztük az éjszakai túra is.

A tábor vezetője Kuli Dorottya volt.