Angliában jártunk

További képek itt!

Iskolánk gimnazista és 8. évfolyamos tanulói közül 46 diák vett részt angliai tanulmányi kiránduláson 2019. március 28. és április 06. között. Kísérő tanárok: Demeter Sándor, Farkasné Turján Mariann, Kálmán Katalin, Kátai Tünde, Majoros Rita és Turócziné Varga Ildikó voltak.

Megnéztük London leghíresebb látnivalóit: Westminster negyed, Parlament, Big Ben, Whitehall, a Lovastestőrség laktanyája, és Downing Street 10, a miniszterelnök lakhelye.

Megcsodáltuk a zenés őrségváltást a Buckhingham Palotánál, etettük a mókusokat a St. James’ Parkban és megnéztük Európa első alumíniumszobrát, valamint a fényreklámokat a Piccadilly Circus-on. Barangoltunk a Soho-ban és a Covent Garden-ben. Átsétáltunk a Tower Bridge-en és menéztük a Tower-t.

A Trafalgar téren nem hagytuk ki Nelson admirális oszlopát és a szökőkutakat sem.

London a múzeumok városa is. Látogatást tettünk a páratlan kincseket felvonultató British Múzeumba (múmiák, Rosetti kő…), a Nemzeti Galériába, a Természettudományi és a Természetrajzi Múzeumba (földrengésimitáció, esőerdők, dinoszauruszok…). Greenwich-ben megnéztük a Hajózási Múzeumot (legféltettebb kincse Nelson admirális egyenruhája, amelyet a trafalgari csatában viselt). Álltunk fél lábbal a keleti és fél lábbal a nyugati féltekén a greenwichi csillagvizsgálónál. Innen pazar kilátás nyílt a Viktoriánus házakat modern felhőkarcolók szabdalta Londonra.

Természetesen a múzeumok között a legnépszerűbb Madame Tussaud Panoptikuma volt, a népszerű sztárokat, sportolókat, politikusokat felvonultató viaszszobraival, a 4D-s mozival és a Spirit of London kisvasúttal. Rengeteg fénykép készült ittJ

A Szent Pál Katedrálisban felmentünk a Suttogó Galériába, megcsodáltuk a panorámát a kupolából és megnéztük Nelson és Wellington sírját.

Shoppingoltunk az Oxford Street-en, hajóztunk a Temzén.

A tíz nap során jártunk Londonon kívül is. Lenyűgözött bennünket Stongenge rejtélyes oszlopaival. Megnéztük Artúr király kerekasztalát Winchesterben, az anglikán egyház legfontosabb katedrálisát Canterbury-ben, valamint jártunk Dickens városában Rochesterben. Nem maradhatott ki a programból a legszebb angol várkastély sem, Leeds Castle meseszép parkjával és sövénylabirintusával.

Az időjárás hozta az Angliára oly jellemző szélsőséges formáját, volt több mint 20 fok és jeges hóvihar is.

Odafelé a Csatorna-Alagúton jutottunk el Angliába, visszafelé pedig a kompról intettünk búcsút Dover fehér szikláinak: MÉG VISSZATÉRÜNK!